مراحل نصب توالت فرنگي

آيا توالت قديمي داريد كه نياز به تعويض دارد؟ يك توالت جديد بهتر به نظر مي رسد و مي تواند به شما در صرفه جويي در هزينه قبض آب كمك كند. گاهي بوي نم و رطوبت را حس مي كنيد و پس از شناسايي محل نم و رطوبت به اين نتيجه مي رسيد كه بايد توالت فرنگي را عوض كنيد. بهتر است مقاله دلايل شناسايي نم و رطوبت ساختمان را مطالعه كنيد.

اندازه گيري براي يك توالت جديد


شخصي كه از يك متر براي اندازه گيري يك توالت جديد استفاده مي كند.
از ديوار پشت خود تا پيچ‌هاي كمد كه توالت را روي زمين محكم مي‌كند، اندازه بگيريد. مطمئن شويد كه از ديوار اندازه گيري كنيد نه از قرنيز. همچنين، با خطوط تامين آب نزديك روي زمين اندازه گيري كنيد. برخي از توالت ها داراي پايه وسيع تري هستند كه ممكن است در كنار خط عرضه روي زمين قرار نگيرد. ايده خوبي است كه از كاسه تا ديواره كناري اندازه گيري كنيد تا مطمئن شويد كه توالت در فضاي شما قرار مي گيرد.

شكل كاسه توالت خود را انتخاب كنيد. معمولا كاسه هاي توالت براي راحتي دراز هستند، اما اگر فضاي كوچكتري داريد ممكن است به يك پاپيون گرد نياز داشته باشيد.

توالت قديمي را برداريد


هنگامي كه توالت جديد داريد، شروع به برداشتن توالت قديمي كنيد. هنگام تعويض توالت، به ياد داشته باشيد كه توالت ها سنگين هستند. راحت تر است ابتدا مخزن و سپس كاسه را برداريد. در اينجا نحوه برداشتن توالت آورده شده است:

  1. خط تامين آب را خاموش كنيد و آب را از مخزن خارج كنيد. بقيه آب مخزن را با اسفنج خارج كنيد.
  2. پس از جدا كردن خطوط تامين آب از مخزن، يك سطل را قرار دهيد تا آب باقي مانده در كاسه يا خطوط را بگيرد. مهره هاي كف مخزن را باز كرده و از روي كاسه برداريد. در صورت ترك خوردن دستكش بپوشيد.
  3. از يك جامد كننده آب براي جلوگيري از ريختن آب باقيمانده از كاسه استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از يك اسفنج براي خارج كردن آب استفاده كنيد. مهره هايي كه كاسه توالت را روي زمين نگه مي دارند را باز كرده و برداريد. كاسه را بلند كنيد و آن را روي كيسه زباله از مسير خارج كنيد.
  4. حلقه هاي مومي را نمي توان دوباره استفاده كرد. با يك چاقوي بتونه، حلقه مومي قديمي را برداريد و دور بريزيد. پارچه اي را در سوراخ قرار دهيد تا گازهاي فاضلاب را مسدود كند و از افتادن هر چيزي در فاضلاب جلوگيري كند. موم اضافي روي فلنج (بالاي لوله تخليه) را برداريد.
  5. پيچ هاي قديمي كمد را از فلنج جدا كنيد. در صورت نياز هر گونه تعمير فلنج را انجام دهيد. كيت هاي تعمير براي تعمير فلنج شكسته موجود است. فلنج هاي جايگزين نيز براي قرار گرفتن در داخل لوله و ايجاد يك مهر و موم محكم در دسترس هستند.

    فلنج بايد كمي بالاتر از كف تمام شده شما باشد. با اين حال، اگر كفپوش جديدي اضافه مي كنيد، فلنج شما ممكن است خيلي كم باشد. محصولاتي مانند حلقه‌هاي مومي بلندتر و اسپيسرهاي فلنجي براي ايجاد مهر و موم مناسب زماني كه توالت در جاي خود قرار دارد در دسترس هستند. حلقه‌هاي مومي بلندتر را درست مانند حلقه‌هاي مومي معمولي نصب كنيد. برخي بدون موم هستند و از فوم و لاستيك براي ايجاد مهر و موم استفاده مي كنند.

    اسپيسرهاي فلنج در بالاي فلنج موجود قرار مي گيرند. شما بايد از سيليكون بين اسپيسر و فلنج براي ايجاد مهر و موم استفاده كنيد و سپس اسپيسر را روي كف زيرين محكم كنيد.

نصب توالت فرنگي جديد


هنگامي كه از سالم بودن فلنج مطمئن شديد، مرحله بعدي نصب توالت است. در اينجا نحوه نصب توالت آورده شده است:

  1. پيچ هاي كمد جديد را با كشيدن آنها به شكاف هاي روي فلنج نصب كنيد. برخي از آنها واشر يا مهره دارند تا روي فلنج ثابت شوند. اين واشرها را سفت كنيد تا هنگام قرار دادن توالت راحت تر آن را تراز كنيد.
  2. كاسه توالت جديد را وارونه روي يك حوله قرار دهيد. حلقه موم را زير آب گرم قرار دهيد تا نرم شود و به آرامي آن را روي خروجي توالت فشار دهيد.
  3. پس از اينكه حلقه مومي خود را تنظيم كرديد، پارچه را از زهكش خارج كنيد. كاسه توالت را با احتياط روي پيچ هاي كمد جديد پايين بياوريد. سعي كنيد آن را مستقيماً روي فلنج پايين بياوريد، نه اينكه آن را در جاي خود كج كنيد و تكان دهيد. اين به جلوگيري از آسيب به حلقه مومي كمك مي كند. كاسه را محكم فشار دهيد و مطمئن شويد كه با ديوار مربع است.
  4. پايه هاي درپوش، واشر و مهره ها را به پيچ هاي كمد اضافه كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه پايه هاي كلاهك سمت صحيح آن رو به بالا باشد. مهره ها را به طور متناوب سفت كنيد تا فشار يكنواخت حفظ شود. مطمئن شويد كه مهره ها سفت هستند اما آنها را خيلي سفت نكنيد. كاسه ممكن است ترك بخورد سپس از يك اره هك براي قطع پيچ اضافي استفاده كنيد. روي كلاهك ها ضربه بزنيد.
  5. به طور معمول، مجموعه شير از قبل در مخزن نصب شده است. روي مخزن بچرخانيد تا پيچ‌هايي را كه آن را روي كاسه نگه مي‌دارند نصب كنيد. آنها بايد به شكاف هاي روي مخزن لغزند. سپس واشر لاستيكي را روي پايه نصب كنيد.
  6. مخزن را در جاي خود روي كاسه قرار دهيد. مهره هاي روي پيچ ها را با دست ببنديد. سپس از يك آچار استفاده كنيد تا آنها را كمي سفت تر كنيد و در حين حركت به طور متناوب آنها را محكم كنيد. مراقب باشيد كه مهره ها را بيش از حد سفت نكنيد تا از ترك خوردن توالت جلوگيري كنيد. از تراز بودن مخزن اطمينان حاصل كنيد.
  7. منبع آب را وصل كنيد و به آرامي آب را روشن كنيد. نشتي در اطراف خط تغذيه و پايه واشر را بررسي كنيد. اگر نشتي داشت، پيچ ها را كمي بيشتر ببنديد. اگر به نشتي ادامه داد، مخزن را برداريد و مطمئن شويد كه واشر به درستي قرار گرفته است. توالت را چند بار بشوييد و اطراف پايه را چك كنيد. اگر در اطراف پايه نشتي وجود داشته باشد و مهره‌ها روي پيچ‌هاي كمد محكم باشند، حلقه مومي مهر و موم محكمي ايجاد نمي‌كند. شما بايد توالت را برداريد و يك حلقه مومي جديد نصب كنيد. حتما توالت را بدون كج كردن در جاي خود قرار دهيد تا به حلقه آسيبي نرسد.
  8. صندلي توالت را با پيچ گوشتي نصب كنيد و قسمت بالايي را روي مخزن قرار دهيد.

 


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

[ ]